Vertigo League

edited September 2016 in Street Fighter V
Hello everyone, I will make the Vertigo League post in English and post it in here for all of you!

1 - General Information

What is Vertigo League?

Vértigo League it´s an online competition with a league format that will be disputed in various months. The matches between the players will be distributed in weeks. When the regular league ends the top 4 will dispute the final Four phase where one of them will rise as the champion of the first Vértigo League.

How does it work?

Every match will have a week in which every player will have to face another one and send the results to the organisation. Every week we will make a special stream, where we will analyze the result of all of the weekly games and have the Match of the week. Then we will invite the participants of the match of the week with us and make up an analysis of their fight and an interview about the fighting games scene.

And the format of the League?

Vértigo League is the competition where the best players of Spain will face each other,but it will also gives an opportunity to the new generations of players that will have their chance to compete, so we will have 2 divisions. The second division will be open to everyone that qualifies through the qualifier tournament.

The emotion is in place throughtout the 2 leagues, because while the top players at the Vertigo League fight themselves for a chance to show who is the best in Spain while the players in the Advance League will face each other to get a spot in the Vertigo League and prove everyone they can compete with the olympus of the spanish fighting game community.

The fight is coming!

2 - Promos

First teaser

Players of Vértigo League

Sh4rin

Odakku

Daz

Cristian RG

Vegapatch

3 - General Rules

This rules aply to the whole competition including the tournament on this Sunday.

- Any insult to the players or staff of Vértigo League will not be tolerated.
- You can make counterpick after you have lost one game.
- The kanzuki beach stage is not permitted.
- The stage we recommend is the training stage, since its the one who gives less lag but you can use every stage you want if both players are fine with it.
- If there is any problem with the conection,you must tell the staff after the first round. If you keep playing the match, the game will count as a result
- Both players will have to try to fix the connection if possible. If its not possible, you must notify us and we will try to host the game for you, to see if it gets better. If the problem persists both players must keep playing the game.
- IF one person keeps having problems with everyone it will be disqualified.
- It is not permitted the use of macros or turbo.
-The organisation reserves the right to change the rules whenever its needed.

4 - Qualifying Tournament

Format:

This tournament is a double elimination bracket.
- FT2/BO3
- Final is FT3/BO5

Conditions to qualify in the VértigoLeague:

- ¡The winner of the tournament gets a direct spot in League A!
- People who get clasified to League B: 2º, 3º, 4º, 5th tie (2 players), 7th tie (2 players)
- The 9th tie (4 players) must play an extra phase. It will be a mini tournament between the fourth. The ones who win gets qualified for League B, the ones who lose must play an extra game to access League B
- TLDR: 1 player for League A and 10 for League B.

Schedule:

- The first phase of the tournament will start at 11.00 Am SPANISH TIME, it would be 10 am for you!, the players must contact between them and play their game, (you should use spanish discord https://discord.gg/qdZpT) . The result of the game must be told to the team of Vértigo League. (You can use the discord and contact Mr.Nice, Wanzer or Tarks) or twitter. Twitter.com/vertigoleague
- The players who do not attend at 11.15 am SPANISH TIME, 10.15 am in your case, will be disqualified. No exceptions allowed.
- Once top 32 is finished we will make a rest to eat. The Top 16 and the playoff of the 9th tie will start at 16.00 SPANISH TIME and it will be streamed in twitch.tv/vertigoleague

The rules of this tournament will be definitive unless it happens something that escapes out of our control.

Rules of this tournament in particular.

- Urien is Banned for this tournament.

If you get quallified ill send you the VértigoLeague rules!

I will make a post Tomorrow in ptfighters anyways with more info for all of you.

5 - Sign ups

You can sign up to the qualifier by sending an email with your name and your cfn to vertigoleaguespain@gmail.com that will be happening this Sunday!!!

Brackets provisionales

http://challonge.com/es/VertigoLeagueClas

The spots are limited for 64 people

We will close the sign ups this Friday at 23.59 SPANISH TIME

------

Twitter: twitter.com/Vertigoleague
Facebook Facebook.com/vertigoleague
Twitch Twitch.tv/vertigoleague

Comments

• This is awesome. I'm up!
  • edited September 2016
    Blue said:

This is awesome. I'm up!

Send us an email at vertigoleaguespain@gmail.com with your name and cfn!
  • That's pretty cool, thanks for this post! Good job on those trailers btw!
    We actually heard of this league before, but in my case I ended up forgetting about it.

There's also a high probability that I may lag. I'll try it, but if things go badly, I'll take the DQ.

I'll read the rules with more attention when I get home. ;)
  • Sorry guys I misstyped the email I will edit it. It is vertigoleaguespain@gmail.com

Excuse me so much! I will sign you up @Blue and @Uberpr0 but Ill need your CFNs anyways

Thanks and sorry!
  • Seems like fun, just sent an email.
  • edited October 2016
    @Rivarsal I ended up not having as much time as I thought this week. Is it still possible to try again next week?

EDIT: I may get into it after all. :) I'll send the email.
  • edited October 2016
    Guys, tomorrow at 11.00 am SPANISH TIME you have to be in this discord to contact your opponents. https://discord.gg/0ko1QnzMUBC732Fy
    The bracket is this one. http://challonge.com/es/VertigoLeagueClas
  • Bem, acabou hoje a última jornada da Vértigo League. Fiquei em 8º, com um fantástico score de 3/6.

Quero aproveitar esta oportunidade para dar algum input sobre o que aprendi com esta liga. Então comecemos.

A comunidade Espanhola está cheia de killers. Aprendi isso de forma dura, mas no meio de todo o sal, foi uma boa experiência e um bom abre olhos.
    O torneio de classificação, no qual o @Uberpr0 e o @Kashkabald participaram também, foi difícil. Consegui um terceiro lugar com alguma sorte pelo meio, mas quando chegou a hora de ser bopped, fui bopped. Ainda assim, fiquei contente com o resultado na altura.
    O prémio para o primeiro classificado era jogar na Vertigo League, na liga principal. Os restantes 7 seguintes entrariam na Advanced League, sendo que ainda havia outro torneio de classificação para os últimos lugares.

O que eu não estava à espera era de ser tão exposto nas jornadas da Vertigo. Posso dar mil e uma desculpas, mas a principal é que eles jogaram melhor que eu. Podia ter jogado bem melhor, não querendo isso dizer que os resultados fossem diferentes. Simplesmente gostava de ter feito exibições de que tivesse ficado mais orgulhoso. Os sets eram FT5. Esse tipo de sets é o ideal para quem apanha bem maus hábitos dos outros e capitaliza dos mesmos. E acho que foi o meu grande ponto fraco. Mais tarde vou rever alguns dos matches que acho cruciais para aprender certos matchups.

De qualquer das formas, estou contente por ter participado. E sinceramente, sinto que quem pudesse se deveria inscrever no próximo torneio de classificação. Temos bons jogadores que podem fazer bons resultados. Mas a principal razão é novas experiências, novos jogadores, aprendizagem. Um olhar sobre o que está lá fora e são aqui mesmo os nossos vizinhos. Quiçá, até se podem criar rivalidades saudáveis e enfatizar a colaboração e o feedback uns dos outros, seja entre nós ou com a comunidade Espanhola que, do que já vimos, são tipos 5 estrelas.

A concretizar, qual é a principal diferença entre o nosso estilo de jogo, e o estilo de jogo da comunidade Espanhola?
    Claro que parece mal estar a dizer isto, principalmente porque só joguei nos matches do torneio e não ando a ver os Discords (até porque não percebo assim tanto de Espanhol). E foram apenas 9 sets. Mas em termos de gameplay, vejo mais "Street Fighter". Mais footsies, mais neutral, mais aproveitamento de erros, mais estudo de hábitos. Um dos maiores pontos negativos que tenho a dizer sobre a forma como vemos fighters é que nos focamos demasiado em frame data e dank setups. Sim, algumas personagens puxam mais a isso do que outras, é normal. Mas já em Marvel tinha o mesmo sentimento de se colocar a carroça à frente dos bois. E nesse sentido, na minha opinião, é a grande diferença entre o @digos e o resto, e o factor principal para a dominância (não só, mas o principal).
    Não quero com isto dizer que ninguém tem neutral, e que a comunidade Espanhola não usa setups. Apenas quero dizer que há que equilibrar a balança. Não há setups sem ganhar o neutral, nem há grande dano no neutral sem uns confirms e umas surpresas javardas.

É uma lição de humildade que levo comigo para a S2. Não interpretem este post como um "oh eh, we suck git gud etc.", mas um "ainda temos coisas a aprender e não nos devemos restringir só à nossa comunidade".

@Rivarsal Thanks for the tournament, great experience! You guys are doing an amazing job. See you on the next season!
  • That's some good shit tbh, quando é que é o próximo torneio de classificação mesmo? Não conseguir aparecer no último mas dado que preciso de voltar a praticar e ranked é pra esquecer, isto parece-me ser uma ótima forma de voltar ao activo.
  • Ainda não é certo, mas acho que é lá para Fevereiro.
  • Vindo do Discord de SFV Espanha:

"@everyone Abrimos las inscripciones para el torneo clasificatorio de la Vértigo League! Deberéis mandar un correo a vertigoleaguespain@gmail.com con vuestro nombre de Discord, CFN y correo para poder participar. El número máximo de plaza es de 64. ¡Os deseamos a todos mucha suerte!

A continuación detallamos todo lo que necesitáis saber del torneo clasificatorio del 5 de Marzo

Formato:

Torneo a doble eliminación (winners/losers) de bracket única.
    FT2/BO3
    Final Winners, Final Losers y Grand Final a FT3/BO5
    Condiciones de clasificación a la liga:

Se clasifican automáticamente para Advance League: 1,2º, 3º, 4º, y 5s puestos
    ¡La 5th y la 7th tie deberán jugar un set entre ellos para combatir vs Dirdamo/AlvinPT para poder clasificarse en la Advance League! Es decir, el 5th que gane pasará directamente a la Advance League y el perdedor deberá jugar vs uno de los dos players mientras que en el 7th que gane deberá jugar un playoff final para poder clasificarse.
    Resumen: 5 jugadores para la Advance League y 2 jugadores para el playoff
    Horario:

La primera fase comenzará a las 11:00 hasta el top 16, los jugadores deberán contactar entre ellos y jugar sus partidas. El resultado de la partida se deberá comunicar al equipo de Vértigo League.
    Los jugadores que no aparezcan a las 11.15 estarán descalificados. No se admiten excepciones.
    Una vez llegado al top 16 se hará un descanso para comer. El Top 16 será retransmitido
    El medio de contacto entre jugadores y organización será el Discord de Street Fighter V español
    Reglas particulares del torneo clasificatorio:

El personaje nuevo estará baneado del clasificatorio si sale 2 semanas antes.
    Las bases descritas del torneo se esperan definitivas a día de hoy, salvo que sucedan contratiempos ajenos a nuestro control."
Sign In or Register to comment.