PlayStation 4

edited January 1970 in Tecnologias e hardware
A Sony confirmou finalmente que já se encontra a trabalhar numa plataforma futura que será a sucessora da sua PlayStation 3.

Masaru Kato, vice-presidente e CEO da Sony, fez hoje a revelação durante uma conferência de investidores, quando lhe questionaram porque é que havia um aumento nos custos em pesquisa e desenvolvimento.

"Para equipamento doméstico a PS3 ainda tem uma vida útil," disse ele, "mas este é um negócio de plataformas, como tal para a futura plataforma, quando iremos introduzi-la e que tipo de produto será não posso falar, mas o nosso trabalho de desenvolvimento está já em curso, por isso os nossos custos já se começam a sentir aí."

Os comentários de Kato vão contra os de Kaz Hirai, presidente da Sony Computer Entertainment, que disse há três meses que, "Uma PS4 num futuro próximo ou uma consola doméstica da próxima geração não é algo que estejamos sequer a debater."

Hirai salientou que a Sony ainda não estava sequer a meio do caminho do plano de 10 anos da PS3.

Este ciclo de vida de consolas pode estar destinado a ser mais longo do que o das outras gerações, mas já existem uma série de rumores que indicam que várias editoras de topo têm vindo a receber protótipos de kits de desenvolvimento da próxima consola da Microsoft.

Enquanto isso a Nintendo irá revelar já nesta E3 a sua próxima aposta no mercado das consolas domésticas, a Project Cafe.

Fonte: http://www.eurogamer.pt/articles/2011-05-26-sony-esta-a-trabalhar-na-playstation-4-artigo
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Comments

  • Interesting. Mas acho que estes gajos deviam ter calma. Eu não quero trocar de consola como o povo geral troca de telemóvel. Aliºas, não tenho dinheiro pra isso.
  • Agree, principalmenet que essa geração não fói propriamente barata se não me engano a ps2 no lançamento custou 60 contos (300 euros) a ps3 custou 599€...

    Sem falar que acredito que as consolas actuais não estão tendo todo o potencial aproveitado devidamente.
  • Exacto meu. Só agora, anos depois, é que saiu um jogo com o calibre gráfico como o LA Noir, em termos faciais. Isto a partir daqui só melhora, e ainda há muito para fazer com estas consolas. As companhias têm é de "get their shit together" e ver se param com estes firmwares manhosos e metem sistemas de segurança de jeito nisto tudo :P
  • Deveras Solid, a PSP tem um processador de 333 Mhz, mas os jogos estão programados para não usarem mais de 222.

    A PS3 tb ainda não está a ser utilizada ao máximo, nem o formato Blu-Ray.

    Como diz o Garuda e bem, as companhias tem é q parar com as merdices e fazer jogos sem preguiça.
  • Grifo há jogos que puxam pelos 333 da psp, como o God of War.

    Alem disso, com CFW podes obrigar a psp a usar 333 para todos os jogos para melhores loading times.
  • q venha, ansioso por ver a new gen de consolas :)
  • [quote author=Rick_GameOn link=topic=3707.msg132758#msg132758 date=1306533283]
    Grifo há jogos que puxam pelos 333 da psp, como o God of War.

    Alem disso, com CFW podes obrigar a psp a usar 333 para todos os jogos para melhores loading times.
    [/quote]

    Ah foi um q deixei passar ao lado de propósito. Quanto ao CFW, isso não é propriamente feito por uma empresa, que era o que interessava.
  • Se não estou em erro, o kingdom hearts para psp ou  o final fantasy crises core tbm permite alterar o clock da psp antes do jogo iniciar.

  • Actually a PS2 saiu no mercado a 90 contos :P

    Just saying.

    Mas tb n axo nd boa ideia tarem jah a falar em novas consolas.
  •   Lol ele apenas comentou numa conferencia que já estão a trabalhar na PS4 e a PS3 não vai estar menos tempo na ribalta que a PS2, mas o desenvolvimento leva bastantes anos.

      Não contem com uma nova consola nova antes de mais 5 anos pelo menos.
  • [quote author=Garuda-kun link=topic=3707.msg132746#msg132746 date=1306529046]
    Interesting. Mas acho que estes gajos deviam ter calma. Eu não quero trocar de consola como o povo geral troca de telemóvel. Aliºas, não tenho dinheiro pra isso.
    [/quote]

    que Deus, mas acima de tudo os developers, te ouçam!  :P
  • As reported by Digitimes, a Taiwanese manufacturer has claimed that a PlayStation 4 is on track for release in 2012, and that it will feature "body movement-based control like Kinect".

    The source indicated that manufacturing duties will fall to Foxconn and Pegatron Technology, the company that made the PS3, with a minimum of 20 million units planned to ship in 2012.

    The report comes after weeks of speculation that the next Xbox will also be released next year, after being unveiled at E3 2012.

    We're not remotely convinced by this, partly because it flies right in the face of Sony's much-publicised ten-year strategy for the PlayStation 3, and partly because Sony execs like Jack Tretton have been so very vocal about how un-bothered they are by Kinect and Wii U. A 2012 PS3 successor would be more than a little premature.
  • 2012?!  :o
    Já?!  :o

    LOL, LE FAIL...
  • qdo houver ps4 = ja posso piratear minha ps3 lol  :grb:
  • Espero que não seja preciso comprar ps4 para jogar bb3... Não dá para esperar até 2013 sony? Só para o pessoal amealhar uns euritos entretanto  :P
  • [quote author=Solid link=topic=3707.msg138111#msg138111 date=1309786091]
    We're not remotely convinced by this, partly because it flies right in the face of Sony's much-publicised ten-year strategy for the PlayStation 3, and partly because Sony execs like Jack Tretton have been so very vocal about how un-bothered they are by Kinect and Wii U. A 2012 PS3 successor would be more than a little premature.
    [/quote]

    Move along, nothing to see here. A PS3 ainda tem muitos anos de Hack, ups, perdão, vida pela frente.
  • Specs prováveis

    Spoiler:
    LIVERPOOL SOC

    Custom implementation of AMD Fusion APU Arquitecture (Accelerated Processing Unit)
    Provides good performance with low power consumtion
    Integrated CPU and GPU
    Considerably bigger and more powerful than AMD’s other APUs

    PU:

    Orbis contains eight Jaguar cores at 1.6 Ghz, arranged as two “clusters”
    Each cluster contains 4 cores and a shared 2MB L2 cache
    256-bit SIMD operations, 128-bit SIMD ALU
    SSE up to SSE4, as well as Advanced Vector Extensions (AVX)
    One hardware thread per core
    Decodes, executes and retires at up to two intructions/cycle
    Out of order execution
    Per-core dedicated L1-I and L1-D cache (32Kb each)
    Two pipes per core yield 12,8 GFlops performance
    102.4 GFlops for system



    GPU:

    GPU is based on AMD’s “R10XX” (Southern Islands) architecture
    DirectX 11.1+ feature set
    Liverpool is an enhanced version of the architecture
    18 Compute Units (CUs)
    Hardware balanced at 14 CUs
    Shared 512 KB of read/write L2 cache
    800 Mhz
    1.843 Tflops, 922 GigaOps/s
    Dual shader engines
    18 texture units
    8 Render backends

    UPDATE: some people is confused about the GPU, here you have more info about it:

    Each CU contains dedicated:

    - ALU (32 64-bit operations per cycle)

    - Texture Unit

    - L1 data cache

    - Local data share (LDS)

    About 14 + 4 balance:

    - 4 additional CUs (410 Gflops) “extra” ALU as resource for compute

    - Minor boost if used for rendering

    Dual Shader Engines:

    - 1.6 billion triangles/s, 1.6 billion vertices/s

    18 Texture units

    - 56 billion bilinear texture reads/s

    - Can utilize full memory bandwith

    8 Render backends:

    - 32 color ops/cycle

    - 128 depth ops/cycle

    - Can utilize full memory bandwith



    Memory:

    4 GB unified system memory, 176 GB/s
    3.5 available to games (estimate)



    Storage:

    - High speed Blu-ray drive

    single layer (25 GB) or dual layer (50 GB) discs
    Partial constant angular velocity (PCAV)
    Outer half of disc 6x (27 MB/s)
    Inner half varies, 3.3x to 6x



    - Internal mass storage

    One SKU at launch: 500 GB HDD
    There may also be a Flash drive SKU in the future



    Networking:

    1 Gb/s Ethernet, 802.11b/g/n WIFI, and Bluetooth



    Peripherals:

    Evolved Dualshock controller
    Dual Camera
    Move controller



    Extra:

    Audio Processor (ACP)
    Video encode and decode (VCE/UVD) units
    Display ScanOut Engine (DCE)
    Zlib Decompression Hardware

    Originally Posted by ekim: View Post
    "UPDATE: some people is confused about the GPU, here you have more info about it:

    Each CU contains dedicated:

    - ALU (32 64-bit operations per cycle)

    - Texture Unit

    - L1 data cache

    - Local data share (LDS)

    About 14 + 4 balance:

    - 4 additional CUs (410 Gflops) “extra” ALU as resource for compute

    - Minor boost if used for rendering

    Dual Shader Engines:

    - 1.6 billion triangles/s, 1.6 billion vertices/s

    18 Texture units

    - 56 billion bilinear texture reads/s

    - Can utilize full memory bandwith

    8 Render backends:

    - 32 color ops/cycle

    - 128 depth ops/cycle

    - Can utilize full memory bandwith
    "
  • Oh god lol
    Só espero que tenham deixado o XMB de vez ;_;
  • ^This.

    EDIT: ummm, o que o kupo disse.
  • Edge: PS4 to launch in Europe in early 2014, US/JP 2013, more powerful than next Xbox
    Development sources with working knowledge of both next generation consoles have told us that PlayStation 4 will be more powerful than the next Xbox, will ship with a redesigned controller and launch by the end of the year in Japan and the US. PlayStation 4’s European launch will follow in early 2014.

    Sony is set to reveal its next PlayStation on Wednesday February 20th at an event dubbed ‘see the future’. Sony Computer Entertainment released a teaser video last night to announce the event. Below, our sources revealed what to expect from PlayStation 4.

    The controller

    Sources close to the hardware have revealed to us that PS4 will ship with a redesigned controller which is the same size as an existing DualShock but features a small touchpad in place of the existing Select, Start and PS buttons. The tech is based on Vita’s rear touchpad, and is similarly responsive in use.

    A new Share button on the controller will, when pressed, launch a new feature that will allow screenshots and video to be distributed online. The PS4 hardware will continually record the most recent 15 minutes of onscreen action (with no processing penalty, claims our source), which users will then be able to edit and broadcast via the Internet.

    The launch

    We’re told that PlayStation 4 will launch in Japan and the US by Christmas, with a Euro rollout following in early 2014, the delay attributed to the complexities involved in European distribution. Alongside the console, Sony will also introduce a new, improved iteration of its PlayStation Eye peripheral, which remains compatible with the PlayStation Move controller. Move will be available at launch, but it’s not clear yet whether it will be bundled with the hardware. Sony has already earned an enormous amount of goodwill among studios working with PS4 development hardware. Privately, Sony representatives have conceded that the company made a mistake in creating such esoteric architecture for PS3, and its strategy for PS4 gives developers more opportunities this time around, notably because the hardware is much more PC-like in its makeup than PS3.

    We have confirmed with sources that recently leaked tech specs are accurate. Though Durango devkits offer 8GB of DDR3 RAM, compared to Orbis’s 4GB, Sony’s GDDR5 solution is capable of moving data at 176 gigabytes per second, which should eliminate the sort of bottlenecks that hampered PS3 game performance. Importantly, we’ve learned that Sony has told developers that it is pushing for the final PS4 RAM to match up to Microsoft’s 8GB.

    Both platforms are driven by eight-core AMD CPUs clocked at 1.6GHz, with Microsoft opting for a D3D11.x GPU from an unknown source and Sony utilising a more capable solution in AMD’s ‘R10XX’ architecture, alongside the so-called ‘Liverpool’ system-on-chip.

    It’s clear Sony has designed a system that, on paper, outperforms Microsoft’s next Xbox. One source familiar with both platforms tells us that in real terms Sony’s console is “slightly more powerful” and “very simple to work with”.

    Ultimately, the performance differences between the two consoles will have as much bearing on multiplatform releases as the differences between PS3 and 360 – very little – but Sony will be expecting big-budget firstparty releases such as the PS4 Uncharted sequel to demonstrate its console’s superiority.
    http://www.edge-online.com/news/playstation-4-revealed/
    http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=511181
  • sorta related mas do twitter do hideo kojima himself
    "Feb starts from today. This month will be very busy, not sure I can get thru. RISING related promotions, making PVs, several events and world tour. MoCap shooting for my own title, making the plot, creation for future event, prep for PVs... Darn!"
    "
    cheira-me a metal gear para ps4 a ser anunciado dia 20
  • Metal gear solid 5 para ps4 como título de lançamento (ou de primeiro ano da consola)? parece certo.

    Com os lançamentos agendados para o começo deste ano para a actual geração (periodo que não tem grandes títulos lançados) não é errado cogitar  que os novos consoles estejam a chegar para o natal ou assim...
  • Spoiler:
    image
  • Impressão mista com relação a esse pad...  parece mais um 3rd party da ps2 do que algo oficial.

    Os analógicos podiam usar os mesmos do primeiro pad analog para ps1 que eram concavos igual os da x-box. d-pad parece melhor que o original.

    [quote author=obake link=topic=3707.msg183985#msg183985 date=1360890728]
    Spoiler:
    image

    [/quote]

    lol, os gajos da Sony sempre avançaram com essa restrição??
  • http://uk.ign.com/articles/2013/02/15/is-this-playstation-4s-controller

    Espero mesmo que aquilo no meio não seja uma tentativa de copiar a funcionalidade touch da Wii U. Faz lembrar a barracada que foi o sensor de movimento que meteram no six-axis só para dizerem que "também tinham" quando a wii vendeu que nem panquecas quentes por causa do comando.
  • indeed, sixaxis foi fail total, espero que jogos a 1080p e anti aliasing passem a ser norma
  • [quote author=Solid link=topic=3707.msg183999#msg183999 date=1360927685]
    lol, os gajos da Sony sempre avançaram com essa restrição??
    [/quote]

    Ainda não se sabe nada ao certo, só rumores. Dia 20 descobre-se.

    [quote author=Afonso link=topic=3707.msg184000#msg184000 date=1360928647]
    Espero mesmo que aquilo no meio não seja uma tentativa de copiar a funcionalidade touch da Wii U. Faz lembrar a barracada que foi o sensor de movimento que meteram no six-axis só para dizerem que "também tinham" quando a wii vendeu que nem panquecas quentes por causa do comando.
    [/quote]

    Eles já tinham implementado touch na Vita, tanto no ecrã como atrás. Esta parece-me ser uma evolução interessante. A ergonomia do pad mantém-se e ganhamos uma funcionalidade com um potencial interessante. Vamos a ver para o que é que vai servir. E ya, a questão do SixAxis foi uma trapalhada, apesar de eu gostar do comando por ser mais leve que o DS3.

    [quote author=_cereal_ link=topic=3707.msg184004#msg184004 date=1360932796]
    espero que jogos a 1080p e anti aliasing passem a ser norma
    [/quote]

    Se tivermos 1080 a 60fps já é muita sorte, quanto mais pedir AA.
  • se realmente as leaked specs forem reais, anti aliasing não será nada para a consola
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