Guilty Gear XXX... ?

edited January 1970 in Guilty Gear / BlazBlue
Next-Gen Guilty Gear In The Works

Japanese developer Arc System Works has confirmed to NowGamer that producer Daisuke Ishiwatari intends to developer a new Guilty Gear game for the PS3 and Xbox 360

On a pre-Christmas visit to the NowGamer offices, Arc System Works' Business Development Director Tomo Ohno fielded a question on the possiblity of a Capcom-style crossover for the company's 2D fighters BlazBlue and Guilty Gear.

“Personally I don’t like that idea,” Ohno replied. “What we can say about Guilty Gear is that it is not dead yet. It has not ended. The producer/creator of Guilty Gear, Daisuke Ishiwatari, his comment for this meeting [was] ‘I have the full intention to create Guilty Gear for PS3 and 360.’ “

Ohno didn't totally dismiss the chances of a crossover between the rock-music themed fighter and the soon-to-be released fantasy fighter BlazBlue in the future. “It’s a different world – it’s not BlazBlue taking over Guilty Gear, but Guilty Gear is an important thing for us and we want to make sure fans of Guilty Gear continue to have fun in that world."

"BlazBlue is a new thing, and there might be some crossover but at the moment we don’t have any plans.”
BlazBlue comes to Europe for the PS3 and Xbox 360 on 1 February, 2010.

Comments

• Guilty Gear 3: Overture?  GDN_taunt:
  • Desculpa joão Nunes, mas SF4 está muito bom e é 2D, melhor q aquilo só por encomenda.
  • [quote author=João Nuno link=topic=2205.msg70770#msg70770 date=1262276908]
    Estás desculpado.
    [/quote]ñ entendo o problema do pessoal, nunca os jogos tiveram a qualidade q têm hoje, e ainda se queixam por o jogo não vir com os 1080p nativos, queres jogar em full hd, compra um bom pc e joga SF4 a 1080p, eu para ser sincero acho cada vez melhor os jogos, para mim só KoFXII q decepcionou um pouco, mas por ter tão poucas opções e mais parecer um demo do q um jogo completo, mesmo assim foi de longe o mais bonito em termos de gráficos, bastava só ter mais uns 9 chars, uns 6 cenarios e um modo online decente q seria outro grande jogo, eu cá ñ m queixo, jogo desde a a época 8 bits onde o spectrum 48k era o topo de gama na altura, e desde dai só tenho visto as melhorias entre as gerações de consolas, basta olhar a diferença desta gen para a 6ª, onde os jogos saiam a 480i e ninguém se queixava.
  • who cares abt graphics? se me viesses falar das janelas retardadas do sf4 ainda entendia... blazblue em termos de gameplay posso compreender k n atraia todos (mto diferente do sf) mas jogo em si tem tudo. modo single player para os casuais. netcode PERFEITO. replays. lobbys, enfim... brutal mesmo
This discussion has been closed.